Onno85.reismee.nl

Voorgaande reizen zonder verhaal

Beste lezers,

Over precies een week vertrekt mijn vliegtuig van Schiphol naar Parijs en daarna door naar Santiago in Chili. Hier gaat mijn reis door Zuid-Amerika starten. Uiteraard heb ik mij weer goed voorbereid of niet natuurlijk.

Het is een beetje idioot om in drie weken tijd van Santiago naar Rio de Janeiro te gaan. Ik zat nog in de Shinkansen modus van vorig jaar in Japan, maar had hier toch meer rekening moeten houden met ouderwets vervoer over droge zandweggetjes, natte moeraslanden en stijle bergweggetjes.

Het resultaat is dat ik mijn grote vriend, de trein zal moeten missen (in Zuid-Amerika rijdt bijna niets) en dat ik helaas aangewezen ben op de bus. Aangezien dit de rotte appel uit de familie van OV-gerelateerde zaken is, heb ik gekozen voor af en toe een stukje smokkelen door de lucht.

Hier beneden even een foto samenvatting van de laatste jaren, toen ik mijn passie voor het schrijven nog niet ontdekt had en nog kris kras door Europa treinde zonder het station te verlaten. Wat ben ik veranderd in die jaren!

Vanaf volgende week zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur.